نکات مهم‌ و طلایی در طراحی تقویم رومیزی

۱ بازديد
 

تقویم رومیزی یکی از محصولات تبلیغاتی کاربردی است. این وسیله برای همه افراد قابل استفاده است و برای مشاهده تاریخ و رویدادها، به عنوان وسیله یادداشت روزمره، برای یادآور قرارها و جلسات کاری و بسیاری موارد دیگر قابل استفاده است. این محصول را می‌توان با رعایت برخی نکات به یک هدیه تبلیغاتی ارزشمند و تاثیرگذار در امور تبلیغات تبدیل کرد. از مهم‌ترین نکات طراحی تقویم رومیزی می‌توان به شخصی‌ سازی تبلیغ برای کسب و کار اشاره کرد. این مسئله تنها یکی از نکات طراحی تقویم رومیزی است و به منظور طراحی تقویمی با شکل و کاربری منحصر به فرد نکات مختلفی دیگری هم وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

 

به خصوص در فضای رقابتی و با در نظر داشتن این موضوع که تقویم رومیزی یکی از پرکاربردترین هدایای تبلیغاتی است و توسط بیشتر مجموعه‌ها استفاده می‌شود، اهمیت در نظر گرفتن نکات مختلف برای طراحی تخصصی و حرفه‌ای تقویم رومیزی دو چندان می‌شود. در ادامه برخی از مواردی را معرفی می‌کنیم که به عنوان مهم‌ترین نکات طراحی تقویم رومیزی باید به آن‌ها توجه کرد.

 

طراحی تقویم رومیزی

 

۱. چاپ تقویم با رنگ مخصوص برند

اولین و مهم‌ترین مورد از نکات طراحی تقویم رومیزی، چاپ تقویم با رنگ مخصوص برند است. برای اینکار ابتدا باید رنگ برند خود را مشخص کنید. هر برند رنگی مخصوص به خودش را دارد که در بیشتر تولیدات از آن استفاده می‌شود. راحت‌ترین راه تشخیص رنگ برند، توجه به لوگو آن است. رنگی که در لوگو بیشتر به کار رفته و چشم‌گیرتر است، رنگ اصلی برند شما است و با به کار بردن آن در تقویم رومیزی، این کالا را متناسب با برند خود شخصی سازی می‌کنید. رعایت این نکته کمک می‌کند که مشتریان با مشاهده تقویم رومیزی شما ناخودآگاه لوگو و جزئیات برند را به یاد بیاورند و در نهایت نقش تقویم رومیزی در سازمان شما بدرستی اجرا می شود.

 

۲. طراحی همسان

طراحی همسان از دیگر نکاتی است که در طراحی تقویم رومیزی باید به آن توجه کرد. هر صفحه از تقویم رومیزی طراحی و چاپ شده توسط برند شما باید معرف برند باشد. البته نیازی نیست که در تمام صفحات لوگوی برند را قرار دهید. کافی است در نمادها یا جزئیات صفحه انتخاب‌هایی داشته باشید که کسب و کار شما را معرفی کند. برای مثال اگر صاحب یک غذاخوری یا رستوران هستید و قصد چاپ تقویم رومیزی برای تبلیغ رستوران خود را دارید، برای طراحی همسان می‌توانید در بعضی صفحات از تصویر غذاهای مجموعه، پرسنل و حتی مواد خام غذایی استفاده کنید.

۳. استفاده از تصاویر جذاب

استفاده از تصاویر جذاب یکی دیگر از نکات طراحی تقویم رومیزی است که توجه به آن اهمیت زیادی دارد. تصاویر بیشترین تاثیر را در ماندگاری یک تبلیغ دارند و در طراحی تقویم رومیزی هم باید به این تاثیر توجه کرد. تصویر جذاب عیار تقویم شما را مشخص می‌کند و در هربار مشاهده مخاطب را مدتی با محصول شما درگیر می‌کند. تصویر انتخابی برای تقویم رومیزی می‌تواند هر چیزی باشد. تصویری گرافیکی مرتبط با برند، یکی از طرح‌هایی که برای لوگو مجموعه در نظر داشته‌اید و تصویری جذاب از کارکنان یا محصولاتی که در کسب و کار خود ارائه می‌کنید، هر کدام به عنوان تصویر اصلی تقویم قابل استفاده هستند.

 

۴. طراحی خلاقانه

از دیگر نکات طراحی تقویم رومیزی می‌توان به طراحی خلاقانه و اهمیت آن در تاثیرگذاری بیشتر تقویم اشاره کرد. بسیاری از مجموعه‌های چاپ تبلیغات برای به صرفه کردن هزینه به مشتریان پیشنهاد می‌دهند که به جای طراحی تقویم رومیزی اختصاصی از طراحی‌های از پیش انجام شده آن‌ها یا طرح‌های آماده استفاده کنند. این کار مزایایی دارد که پایین آوردن هزینه چاپ و طراحی تقویم یکی از آن‌ها است. مزیت دیگر استفاده از طرح‌های آماده سرعت بیشتر آماده‌سازی تقویم است اما این مزایا نباید باعث شوند که از بزرگ‌ترین امتیاز طراحی خلاقانه یعنی خاص کردن طرح و محصول برای مشتریان غافل شوید. یک طراحی خلاقانه متفاوت برای چاپ تقویم رومیزی، برند شما را تا مدت‌ها در ذهن مشتری و بینندگان ماندگار می‌سازد.

منبع: نکات طلایی برای طراحی خلاقانه تقویم رومیزی تبلیغاتی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.